מהו תהליך העבודה של מעצב פנים?

קניתם דירת קבלן ואתם רוצים להפוך אותה לבית? רכשתם נכס קיים ואתם רוצים להתאים אותו לצרכים שלכם? כשאתם בוחרים לשלב מעצב פנים בתהליך הטכני והיצירתי כאחד, אתם צפויים לגלות דבר אחד חשוב: יש לכם פרטנר אמיתי שיסייע לכם להגשים (כמעט) כל חלום עיצובי שיש לכם, וגם כאלה שלא ידעתם שקיימים. רגע לפני שאתם יוצאים לדרך ומחפשים מעצב פנים, בואו להכיר מקרוב את תהליך העבודה מול איש המקצוע. היכן הוא מתחיל? למה לצפות בדרך? ואיך מתגוררים בסופו של תהליך בבית החלומות?

מתחילים: לומדים את הצרכים שלכם

בשלב הראשון של התהליך, מעצב הפנים ייפגש אתכם ויבין את הטעם האישי שלכם. מה אתם אוהבים? איזה סגנון עיצובי משמח אתכם? באיזה בית הייתם רוצים לחיות? השאלות הללו נראות אולי תלושות וכלליות מדי, אך במסגרת פגישת ההיכרות הראשונית, כמו גם בשיחות הטלפון והמיילים שאחריה, הן יהפכו לנקודות ספציפיות לביצוע, החל ממספר ארונות הכלים שאתם צריכים שיהיו בבית ועד לשאלות הנוגעות לסגנון הבילוי המשפחתי שלכם.

בסופו של דבר, ככל שתעניקו למעצב יותר פרטים ותשתפו אותו בחזון שלכם ובאווירה שהייתם רוצים לייצר בחלל, כך הוא יידע לרתום את הניסיון והיצירתיות שלו ולהפוך זאת למציאות משמחת בשטח.

חלומות הופכים לתכנון: מפיקים תוכניות עבודה

בשלב הבא ייצור מעצב הפנים תוכנית העמדה המתאימה באופן מושלם ומדויק לצורכי הלקוח. תוכנית העמדה הינה למעשה סוג של סיכום מעשי של כל מה שדובר עליו בסעיף הקודם (הצרכים שלכם), והיא מובילה לבסוף להפקת תוכניות עבודה מסודרות  לקבלן שבה החזון שהגדרנו נפרט לתוכניות עבודה ממשיות לביצוע.

תוכניות העבודה שיפיק מעצב הפנים הן אחד המסמכים החשובים ביותר בתהליך, שכן הן יכילו את המידע המפורט לביצוע תכנון הדירה שלכם ובשילוב עם כתב הכמויות תוכלו לקבל הצעות מחיר מפורטות ומסודרות  מהקבלן ומבעלי המקצוע השונים .כל זאת על מנת שתוכלו להמשיך את תהליך העבודה עד סופו.

יוצאים לדרך: תיאום מול אנשי המקצוע

שיפוץ דירה או עיצוב דירה מקבלן כוללים תהליך המושתת ברובו על תקשורת עם בעלי המקצוע השונים המרכיבים את הפרויקט, ולכן חשוב מאוד לבחור מעצב פנים שבקיא בתהליך כולו, מבין מהו תפקידם של בעלי המקצוע השונים ויודע כיצד לנהל את הפרויקט על הצד הטוב ביותר, כך שאתם לא תצטרכו לעשות זאת בעצמכם.

רכישות ואיבזורים: עיצוב הבית

לאחר שהיסודות הושלמו בהצלחה, עוברים לחלק האמנותי: עיצוב הבית! זה הזמן להגשים את החזון היצירתי של בעלי הבית ולבחור ריהוט, גופי תאורה, חיפויים, תכנוני נגרות בהתאם לצורך ואביזרים נלווים. כיצד עושים זאת? בהתאם למעצב הפנים שתבחרו, תקבע שיטת העבודה שתתאים לכל הצדדים. לרוב ייקבעו ימי קניות מרוכזים, שבהם תבקרו במספר חנויות בהתאם לצורך ותבחרו את הפריטים הרצויים לנישות הרלוונטיות. על אף שבשלבים הקודמים העבודה תהיה קפדנית מאוד ומסודרת מאוד, זה המקום שלכם להתיר את הרסן מעט וליהנות מהשפע שמזמנים מרכזי העיצוב השונים. ייתכן ותמצאו רהיט מושלם שלא חשבתם עליו קודם, יכול להיות שתופתעו לגלות במהלך מסע העיצוב שדודה שלכם בדיוק מוסרת פריט וינטאג' יפהפה שמתאים בול לנישה שלא חשבתם עליה, ויכול להיות שתופתעו דווקא להבין שגם הפריטים שקיימים בביתכם יכולים לעבוד נהדר לאחר העיצוב.

 לאחר שכל הבחירות נעשו והעבודה הושלמה, תוכלו ליהנות מהחלל החדש ולקצור את פירות העבודה של מעצב הפנים שבחרתם.