עיצוב המשרד, בין אם מדובר בעיצוב משרד ביתי או משרד קטן, ובין אם מדובר במשרדי חברה גדולה רבת עובדים, משפיעים הן על הרושם הראשוני הנוצר אצל הלקוחות, ולא פחות חשוב מכך, על שביעות הרצון ועל תפוקת העבודה של העובדים במשרד.
להלן מספר נקודות שיש לשים עליהן דגש בעיצוב משרדים:
אזור הקבלה: אזור הקבלה הוא למעשה הפנים של המשרד. הוא הרושם הראשוני, מכיוון שזהו האזור שמקבל את פניו של הלקוח. יש לעצב את אזור הקבלה של המשרד בצורה מרשימה ונעימה, ולא פחות חשוב מכך, בצורה שתשדר ללקוח את תדמית המשרד ואת מהותו. למשל עיצוב אזור קבלה של משרד היי-טק יהיה שונה מבחינת צבעוניות וחומרים מעיצוב של משרד פרסום או מעיצוב של משרד עורכי-דין. לכן יש להקדיש מחשבה בעיצוב אזור זה לדלפק קבלה מעוצב, לפינת ישיבה נעימה, לתאורה דקורטיבית וכו'… כמו כן, יש מקום להכניס אלמנט מיתוגי באזור הקבלה, כמו לוגו החברה או אימג' תדמיתי
יש לדאוג לסביבת עבודה נעימה ומעוצבת עם צבעוניות וחומריות נעימה לעין ולא טורדנית. זה לא אומר שכל המשרד צריך להיות צבוע בלבן או בבז'.
דווקא שילוב של נקודות צבע בחלל העבודה תורמים להכנסת אנרגיות חדשות ורעננות. יש לדאוג לריהוט ארגונומי שיאפשר ישיבה נוחה ועבודה אפקטיבית.
עובד שלא נוח לו, יעבוד בצורה פחות יעילה. כמו כן, חשוב שסביבת העבודה תהיה מוארת עד כמה שניתן באמצעות אור טבעי.
תכנון מושכל ינצל את האור הטבעי שנכנס דרך חלונות המשרד, כך שיאיר את כל שטחי העבודה, גם את אלו שאינם צמודים לחלונות.
זאת ניתן להשיג ע"י מחיצות שקופות או מחיצות עד חצי הגובה, חלוקה שעדיין מספקת פרטיות לעובד, אך עם זאת מאפשרת חדירת אור טבעי.
מחקרים מוכיחים שסביבת עבודה נעימה ומעוצבת ותכנון נכון למשרד מעלה את רמת שביעות הרצון של העובדים ובכך מעלה גם את תפוקתם.